Domů MALBA Olejové barvy (451 produktů)
Zboží bylo přidáno do košíku
Advanced Search Loading

Olejové barvy - Strana 10

Olejové barvy<span class="PagePostfix"> - Strana 10</span>

Olejomalba je od 15. stolení považována za mistrovskou techniku a těší se velké oblibě i dnes. Olejové barvy jsou na bázi lněného oleje, který jim dává specifické vlastnosti: velmi dlouho zasychají, mají výrazné odstíny a jsou velice trvanlivé a světlostálé. Vybírat můžete z široké palety barev a zakoupíte je v menších tubách nebo větších plechovkách. Pro ředění vám poslouží terpentýnový olej nebo jiná média. Více v článku zde..

 Hodnocení kvality:   1-3 školní   3-6 studentská   6-9 umělecká   10 profesionální

Řadit: 
Zobrazeno 217 - 240 z celkových 451
Na stránku 
| 1 ... 8 10 12 ... 19 |
Ořechový olej Renesans 100ml

Ořechový olej Renesans 100ml

Výrobce: Renesans

Dostupnost: Skladem

Cena: 414 Kč

Olej získaný z jader vlašského ořechu. Používá se k ředění olejových barev, zvyšuje lesk a rozjasňuje barvy. Velmi pomalu žloutne a netmavne časem. Vhodný zejména pro tmavší odstíny, určitě ne běloby. ...
Maimeri Classico sada olejových barev 6x20ml 0398051

Maimeri Classico sada olejových barev 6x20ml 0398051

Výrobce: Maimeri

Dostupnost: Skladem

Cena: 415 Kč

Olejové barvy střední až vyšší střední kvality při rozumné ceně. Vyrábí italská značka Maimeri. Sada 6 základních odstínů. Nenalezli jste zde odpověď na to co Vás k tomuto produktu zajímá? Neváhejte...
Pomerančový terpentýn Renesans 100ml

Pomerančový terpentýn Renesans 100ml

Výrobce: Renesans

Dostupnost: Skladem

Cena: 418 Kč

Ředidlo pro olejové barvy, vhodné také k čištění pomůcek. Má příjemnou pomerančovou vůni, kterou mu dodává extrakt z pomerančové kůry. Vyrábí značka Renesans.   Nenalezli jste zde odpověď na...
7.5
Olejová barva Schmincke Akademie 200ml – 38 odstínů

Olejová barva Schmincke Akademie 200ml – 38 odstínů

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena od: 419 Kč

Barvy vyšší studentské kvality, díky velikosti vhodné hlavně pro školy, ateliéry či umělce, kteří malují větší formáty. Kvalitní jemně mleté pigmenty použité při výrobě dávají barvám výrazné a světlostálé...
Novinka
Sada olejových barev Lefranc 12x10ml

Sada olejových barev Lefranc 12x10ml

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 419 Kč

Mistrovské olejové barvy Lefranc fine od francouzské firmy Lefranc & Bourgeois s dlouhou tradicí obsahují kvalitní, jemně mleté pigmenty, které zaručují výbornou brilanci a světlostálost. Harmonická a...
Hydropower medium pro ředitelnost vodou 100ml

Hydropower medium pro ředitelnost vodou 100ml

Výrobce: Renesans

Dostupnost: Skladem
Sleva: 16,9 %

Cena: 422 Kč

Medium vhodné pro olejové barvy, po přimíchání je možné následně ředit barvu vodou, namísto terpentýnu a jiných přípravků. Přimíchejte do olejové barvy přibližně v poměru 1 : 2 (1 díl media, 2 díly barvy)...
Podkladová olejová barva Wet 250ml – bílá

Podkladová olejová barva Wet 250ml – bílá

Výrobce: Renesans

Dostupnost: Skladem

Cena: 429 Kč

Podkladová tekutá olejová barva vhodná pro techniku "mokré do mokrého" (anglicky "wet on wet") často spojovanou s americkým umělcem jménem Bob Ross. Tato technika je populární hlavně pro její rychlost a...
Podkladová olejová barva Wet 250ml – černá

Podkladová olejová barva Wet 250ml – černá

Výrobce: Renesans

Dostupnost: Skladem

Cena: 429 Kč

Podkladová tekutá olejová barva vhodná pro techniku "mokré do mokrého" (anglicky "wet on wet") často spojovanou s americkým umělcem jménem Bob Ross. Tato technika je populární hlavně pro její rychlost a...
Podkladová olejová barva Wet 250ml – transparentní

Podkladová olejová barva Wet 250ml – transparentní

Výrobce: Renesans

Dostupnost: Skladem

Cena: 429 Kč

Podkladová tekutá olejová barva vhodná pro techniku "mokré do mokrého" (anglicky "wet on wet") často spojovanou s americkým umělcem jménem Bob Ross. Tato technika je populární hlavně pro její rychlost a...
Akrylový šeps transparentní Renesans 500ml

Akrylový šeps transparentní Renesans 500ml

Výrobce: Renesans

Dostupnost: Skladem

Cena: 435 Kč

Podkladový šeps na akrylové bázi vhodný pro širokou škálu povrchů (plátno, dřevo, plast, apod.). Je vodou ředitelný a můžete jej tónovat akrylovými barvami. Je transparentní a po zaschnutí téměř...
Báze pro výrobu olejových barev 200ml - 50810

Báze pro výrobu olejových barev 200ml - 50810

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 444 Kč

Báze pro jednoduchou výrobu vlastních olejových barev. Je určena pro pastovité olejové barvy a obsahuje již vše důležité kromě samotného pigmentu (díky tomu tedy název "ready to use"). Dobře vyvážený...
Doporučujeme
Aerospray B72 300ml – univerzální lak a fixativ - 50404

Aerospray B72 300ml – univerzální lak a fixativ - 50404

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 444 Kč

Křišťálově čistý dokončovací lak a fixativ AEROSPRAY B72 pro univerzální fixaci většiny maleb a kreseb. Je možné použít jej pro tužku, uhel, pastely, pastelky, akvarel, inkousty, temperu, fotografie,...
Závěrečný lak Schmincke pro olejové barvy matný 300 ml - 50408

Závěrečný lak Schmincke pro olejové barvy matný 300 ml - 50408

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 444 Kč

Závěrečný lak pro fixaci olejových barev, fotografií a dalších tištěných materiálů. Uchovává a sjednocuje malbu ve stejném barevném odstínu, chrání před vnějšími vlivy a má UV filtr (snižuje vyšisování...
Závěrečný lak Schmincke pro olejové barvy saténový 300 ml - 50410

Závěrečný lak Schmincke pro olejové barvy saténový 300 ml - 50410

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 444 Kč

Závěrečný lak pro fixaci olejových barev, fotografií a dalších tištěných materiálů. Uchovává a sjednocuje malbu ve stejném barevném odstínu, chrání před vnějšími vlivy a má UV filtr (snižuje vyšisování...
Závěrečný lak Schmincke pro olejové barvy lesklý 300 ml - 50412

Závěrečný lak Schmincke pro olejové barvy lesklý 300 ml - 50412

Výrobce: Schmincke

Dostupnost: Skladem

Cena: 444 Kč

Závěrečný lak pro fixaci olejových barev, fotografií a dalších tištěných materiálů. Uchovává a sjednocuje malbu ve stejném barevném odstínu, chrání před vnějšími vlivy a má UV filtr (snižuje vyšisování...
Lesklý lak pro olejové barvy Old Holland 250ml

Lesklý lak pro olejové barvy Old Holland 250ml

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 444 Kč

Kvalitní nežloutnoucí lak Old Holland vhodný pro závěrečnou fixaci olejomaleb. Dává malbě lesklý nádech, sjednocuje povrch obrazu a chrání před vnějšími vlivy. Pro zvýraznění efektu můžete nanést ve více...
Matný lak pro olejové barvy Old Holland 250ml

Matný lak pro olejové barvy Old Holland 250ml

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 444 Kč

Kvalitní nežloutnoucí lak Old Holland vhodný pro závěrečnou fixaci olejomaleb. Dává malbě matný nádech, sjednocuje povrch obrazu a chrání před vnějšími vlivy. Pro zvýraznění efektu můžete nanést ve více...
Čištěný lněný olej Old Holland 250ml

Čištěný lněný olej Old Holland 250ml

Výrobce: Old Holland

Dostupnost: Skladem

Cena: 444 Kč

Čištěný rafinovaný lněný olej vhodný pro ředění olejových barev. Snižuje vyskozitu a intenzitu barvy, zvyšuje lesk. Oproti běžnému lněnému oleji o něco více prodlužuje dobu schnutí, avšak výrazně méně...
Levandulový olej Lefranc 75ml

Levandulový olej Lefranc 75ml

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 449 Kč

Levandulový olej se získává destilací z levandulových květů, Velmi pomalu se odpařuje. Krásně voní. Míchá se pouze s pomaluschnoucími prostředky, jejichž schnutí ještě prodlužuje. V míchání s...
Benátské médium Lefranc 60ml bez olova

Benátské médium Lefranc 60ml bez olova

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 449 Kč

Malířské médium pro olejomalbu určené k nanášení silných pastózních vrstev. Dodává malbě matný vzhled a zvýrazňuje světlé barevné nátěry. Umožňuje barvě prosychat rovnoměrně i v silnější vrstvě. Ředí...
Vlámské médium Lefranc 60ml bez olova

Vlámské médium Lefranc 60ml bez olova

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 449 Kč

Tradiční médium malířů vlámské školy. Obsahuje mastixovou pryskyřici, lněnou fermež a sikativ. Je určeno k preciznímu provedení lesklé malby. Umožňuje zhotovení plochy se zrcadlově lesklým povrchem....
Impasto médium Lefranc 60ml

Impasto médium Lefranc 60ml

Výrobce: Lefranc & Bourgeois

Dostupnost: Skladem

Cena: 449 Kč

Malířské médium pro olejomalbu, podobající se složením Vlámskému médiu v pastě. Dodává barvám tuhou konzistenci. Barevnou pastu je vhodné ředit Vlámským médiem, které ji změkčuje a zabraňuje tvorbě...
Sada olejových barev Rosa Studio 12x20ml

Sada olejových barev Rosa Studio 12x20ml

Výrobce: Rosa

Dostupnost: Skladem

Cena: 449 Kč

Studentské olejové barvy Studio od ukrajinského výrobce Rosa představují středně kvalitní barvy vhodné zejména pro studenty, ateliéry, školy a začátečníky. Pigmenty jsou důkladně selektovány, aby...
Polymerovaný lněný olej 1l

Polymerovaný lněný olej 1l

Výrobce: Umton

Dostupnost: Skladem

Cena: 455 Kč

Polymerovaný lněný olej - rychleji zasychá a výrazně méně žloutne, je vhodný pro ředění všech odstínů olejových barev. Plechovka 1l.
 
| 1 ... 8 10 12 ... 19 |

Jak malovat olejovými barvami

 

V 15. století se malba olejovými barvami stala jednoznačně nejpoužívanější technikou a nahradila tak z většiny malbu temperou. Ve 20. století jí začal směle konkurovat akryl pro svou jednoduchost a všestranost. Nicméně i dnes je olejomalba mezi umělci stále velmi oblíbená a zaujímá dál pozici královské mistrovské techniky. Hloubku, sytost a široké možnosti této pastózní barvy totiž zatím nic plně nenahradí. Začátečníci v malbě mají z olejových barev určitý respekt, není třeba se ale této techniky obávat. Naopak, olejové barvy svou kvalitou pomáhají umělci dosáhnout krásných výsledků a proto se neváhejte do toho pustit. V článku vám poradíme jak na to.

Co je to olejová barva

Olejové barvy se vyrábějí třením pigmentového prášku v oleji (nejčastěji lněném). Lněný olej má tendenci žloutnout, proto se k výrobě bílých a jiných světlých odstínů používají méně žloutnoucí oleje, jako je např. ořechový nebo saflorový. Vzhledem k jejich obsahu nelze olejové barvy ředit jednoduše vodou (ikdyž dnes už existují i média, která tuto vlastnost umožňují). K ředění slouží terpentýnový olej nebo už zmíněné jiné oleje. Každý pigment potřebuje pro žádanou konzistenci jiný objem oleje, např. alizarin nebo kraplak potřebují více, a proto jsou pak tyto barvy více transparentní.

Obsažené oleje dodávají barvě charakteristický vzhled a specifickou dobrou manipulovatelnost. Důkladně utřené pigmenty s oleji vytváří pasty, které jsou vizkózní a pružné. Výrobci do barev přidávají i různá plnidla a záhustky (např. německý výrobce Schmincke nabízí své profi barvy Mussini, které obsahují pryskyřici), a tak mají svůj vlastní speciální recept pro výrobu těch nejlépe použitelných olejových barev, který zůstává tajemstvím.

Olejové barvy relativně dlouho zasychají a proto je s nimi možno pracovat i nějaký čas po nanesení na plátno. Další vrstvu barev můžete nanášet přímo na starší vrstvy, není potřeba je nijak upravovat. Po zaschnutí barvy mírně ztmavnou, je nutno s tímto efektem dopředu počítat.

Po úplném zaschnutí barev je vhodné výslednou malbu zalakovat a ochránit ji tak před nečistotami a dodat ji celkový lesk. K tomu slouží damarové laky. Více se dočtete v kapitole níže - Média pro olejové barvy.

Varianty olejových barev

Olejové barvy jsou k dostání v tubách nebo větších plechovkách. Existuje také tuhá podoba - tzv. oil stickolejové tyčinky nebo pastely. V naší nabídce najdete např. od firmy Sennelier. Pokud s malbou začínáte, postačí vám studentská kvalita barev, např. od francouzského výrobce Pébéo, ukrajinského Rosa nebo čínského Phoenix. Barvy ve střední - umělecké kvalitě jsou velmi oblíbené od českého výrobce Umton, polského Renesans nebo Winsor & Newton. Pro náročné jsou tu např. profi barvy od německého výrobce Schmincke nebo holandského Old Holland.

Kompletní nabídku olejových barev najdete zde

Mohu si vyrobit vlastní olejovou barvu?

Ano, existují produkty, díky kterým si můžete zkusit vyrobit vlastní barvu. V naší nabídce najdete mnoho druhů i značek pigmentů, které smícháte s předem připravenou bázíNa skleněné desce rozetřete pomocí třecího běžce lžičku pigmentu a přimíchejte odpovídající množství báze. Důkladně spolu promíchejte, například špachtlí či lžičkou. Podle této směsi pak přidávejte buď pigment či bázi, než bude barva mít správnou konzistenci pro použití. Ideálních proporcí bylo dosaženo, pokud mají zaschlé tahy barvy hladký povrch a nedrolí se.

Techniky malby 

V zásadě rozlišujeme dva hlavní způsoby, kterými lze olejovými barvami malovat. A to alla prima (tzv. na jeden zátah) nebo ve vrstvách (čekáme na zaschnutí vrstvy a poté nanášíme další). Přičemž je třeba dodržovat určitá pravidla, aby nám malba nepraskala, tedy zejména je nutné dodržovat pravidlo mastnější na méně mastné. Technika alla prima vyžaduje rychlejší práci, malujeme během jednoho sezení nebo dokud nám obraz neuschne. Malbou alla prima se dá zachytit leccos od realistických portrétů, přes krajinky a využití najde i v zachycení spíše expresivních energických děl. Pro stejnou techniku můžeme znát označení mokré do mokrého nebo-li wet-on-wet, kterou proslavil umělec Bob Ross svými snovými krajinkami. Pro tuto techniku máme v nabídce tekutové podkladové barvy od firmy Renesans.  

Dále můžeme zmínit techniku impasto, tedy nanášení barvy v silné vrstvě, kdy tahy zůstávají jasně viditelné a vytvářejí texturovaný vzhled povrchu. Impasto se většinou používá spolu s technikou alla prima a více pro expresivní malbu. 

Velmi oblíbenou je dnes malba pomocí špachtlí. Kromě toho, že se špachtle používají na míchanání barev, mohou posloužit i místo štětce. V nabídce je mnoho tvarů a velikostí a z různých materiálů. Malba špachtlemi nevyžaduje tolik přesnost jako spíše umění práce s barvami a jejich správné vrstvení. 

Stějně jako v akrylu i v olejomalbě můžeme malovat technikou tupování a pointilismu. Pomůckou nám budou kulaté štětce nebo molitanové tupovací štětce. Pointilismus je mísení primárních barev vedle sebe tak, aby z odstupu vytvářely dojem sekundárních a dalších barev celého spektra. 

Zajímavou technikou je sgrafito neboli vyškrabování do vlhké olejové vrstvy obráceným koncem štětce, špachtlí nebo jakýmkoliv jiným ostrým nástrojem. 

Postup při malbě, podklady, štětce

Malovat můžeme na plátno, dřevo, sololit, karton, papír i jiné povrchy. Z praxe je však pro malování nejvhodnější plátno natažené na napínacím rámu, tzv. blindrámu.

Druh plátna může nemálo ovlivnit charakter malby. Hrubší lněná plátna se více hodí na expresivnější díla, zatímco ty méně hrubé jsou daleko příhodnější pro precizní jemné malby tenkými tahy. Nejjemnější bývají plátna syntetická, lehce hrubší je pak bavlna. Kdybychom chtěli materiál velice hrubý se silnou texturou, můžeme zvolit jutuV každém případě je důležité, aby bylo plátno ošetřeno šepsem, který chrání před prosáknutím oleje do podkladu. V nabídce najdete přímo olejový šeps, ale lze použít i šeps akrylový. Pokud se vám do napínání plátna nechce, můžete zakoupit plátna napnutá, která jsou od výrobce už našepsována. Nabídku všech pláten najdete zde

Další možností je malba na tvrdý podklad, jako je plátno na desce, sololitová deska, překližka nebo i sklo a mramor.

Našepsovaný podklad si dále můžeme nabarvit v jednom barevném tónu, tzv. imprimatura. Jedná se o tenkou transparentní vrstvu malby, přes kterou prosvítá případný předkres tužkou nebo uhlem. Imprimaturu si vytvoříme smícháním olejové běloby s danou barvou a zředíme terpentýnem. Často se používá imprimatura středního tónu, což nám zjednoduší později práci při docílení efektu průsvitu. 

Na míchání barev budeme potřebovat paletu, nejlépe dřevěnou, ze které půjde přebytečná barva dobře odstranit. Nabídku palet najdete zde

Kromě barev, médií, podkladu a paletky budeme ještě potřebovat vhodné štětce a špachtle. Na malbu olejem se dají použít jak štětce přírodní tak i syntetické. Dražší přírodní s jemnými štětinami, jakými jsou například štětce sobolí, bývají nejvhodnější na jemnou precizní malbu, málokterý syntetický vlas jejich kvalitu umí nahradit. Se štětinovými štětci lze zase naopak pracovat velmi energicky, hodí se při technice alla prima i proto, že s nimi můžeme pokládat větší plochy a silné vrstvy barvy. Měkké štětce se používají na nanášení lazur. Často se dají použít stejné štětce pro olejomalbu i akryl, naši nabídku najdete zde.

Pro udržení čistoty barvy je důležité, abychom štětec po každém použití důkladně vymyli anebo měli připravenou větší sadu čistých štětců, které budeme po ušpinění od barvy měnit a používat vždy jen jeden štětec pro jeden barevný odstín. Ze štětců nejdříve otřeme do hadříku přebytečnou barvu, vymyjeme v terpentýnu a nakonec v dlani nebo kalíšku s mýdlem nebo tekutým čističem na štětce. Mýdla na štětce najdete zde

Samotný postup malby, jak už bylo řečeno, musí dodržovat určitá pravidla. Pokud malujeme ve vrstvách, postupujeme od nejtenčích, ředěných pouze terpentýnem po silné s vysokým obsahem oleje. Tomuto pravidlu říkáme postupné přimašťování. Nikdy nemalujeme do nezaschnuté vrstvy. Tím zabráníme popraskání a loupání barvy. Je třeba mít na paměti, že barvy mají různou dobu schnutí. Obecně lze říct, že nejkratší dobu schnou zemité barvy (umbra, sienna, okr) a nejdéle kadmia (žluté, modré, červené) a běloba titanová. 

Po úplném zaschnutí, což může trvat i několik měsíců, malbu zakončíme závěrečným zalakováním. Lakovat můžeme klasickou cestou, tedy rozetřít tekutý lak plochým štětcem nebo dnes existují i varianty laků ve spreji, které jsou jednodušší na aplikaci. Lak musí být damarový nebo existují laky univerzální, které lze použít pro olejomalbu i akryl. 

Média pro olejové barvy

Médiem označujeme jak právě médium nosné a nebo dodatečné směsi, které se mohou skládat z oleje, terpentýnu nebo pryskyřičného laku. Jako nosič olejových barev se nejčastěji používá za studena lisovaný lněný olej. Lze koupit buď levnější rafinovaný nebo kvalitnější polymerovaný, který je méně tekutý, rychleji zasychá, výrazně méně žloutne a navíc si zachovává pružnost. 

Ořechovým nebo saflorovým nebo-li světlicovým olejem ředíme bílé pigmenty a makový je vhodný pro zpomalení schnutí barev. Olej makový se tedy nejčastěji používá při malbě alla prima, při které se nám velice hodí trocha času navíc.

Terpentýnový olej je základním médiem, které budete při olejomalbě určitě potřebovat. Používá se k ředění barev ale i k čištění štětců, špachtlí a palet. Terpentýnový olej má specifický zápach a je těkavý, to znamená, že i silně hořlavý. Pokud hledáme náhrady, můžeme se obrátit buď k terpentýnu bezzápachovému, který je pouze chemicky upraven, ale stále je těkavý a zdraví lehce škodlivý, ale postrádá charakteristický zápach. Vyrábí se i terpentýn pomerančový, který má pomerančovou vůni, zamezí tedy částečně nepříjemnému zápachu. Existují i různá eko ředítka, která jsou více či méně ekologicky a zdravotně nezávadná, avšak neodstraní barvu za štětců tak dobře jako klasický terpentýn. 

Protože olejomalba velmi dlouho schne, jsou často vyhledávanými médii sikativy a jiné urychlovače schnutí. Dobu schnutí můžeme naopak i prodloužit různými retardéry schnutí

Pro zvýšení hustoty barev lze použít impasta a strukturovací gely na bázi akrylové pryskyřice, což se hodí pro práci se špachtlí.

Novinkou jsou média, která změní vlastnosti olejových barev tak, aby se daly ředit vodou. Toto médium pro vodouředitelnost se smíchá s barvou rovnou na paletě a pak můžeme nejen ředit vrstvy malby, ale i čistit štětce a jiné pomůcky vodou. Případně dnes existují už i vodou ředitelné olejové barvy, které lze použít rovnou bez média. 

Mezi média se řadí i finální laky pro zalakování malby, v tekuté formě nebo ve spreji. Nejen že ochrání malbu před nečistotami, ale dodá ji i celkovou hloubkou a podpoří sytost barev. Na výběr jsou laky matné, lesklé nebo saténové (pololesklé). Lak si můžete i sami vyrobit smícháním damarové pryskyřice s terpentýnovým olejem. 

Mezi laky vyrobené rozpuštěním pryskyřice v lihu patří např. benátský terpentýn. Ten se používá zejména pro zvýšení lesku, tekutosti a pružnosti barev, ale jeho nevýhodou je tendence ke žloutnutí. Prodlužuje dobu schnutí. S pryskyřicemi je všeobecně problém, v 17. století se zjistilo, že po delší době oxidují a povrch malby kvůli tomu tmavne. S tímto jevem bojují restaurátoři dodnes.

Dalšími zajímavými médii je např. cold wax medium pro zvýšení konzistence nebo jako finální lak, glazing medium pro zvýšení elasticity barev a lesku a mnoho dalších, florentine pro čištění starých olejomaleb nebo grafické médium pro olejové barvy, díky kterému můžete z jakékoli olejové barvy vyrobit barvu pro grafický tisk. Pro kompletní nabídku médií přejděte na náš e-shop.

Doufáme, že jsme vám v tomto článku poskytli potřebné informace pro vaši práci a brzy se do této královské techniky pustíte. Její zvládnutí vyžaduje čas a trpělivost. Odměnou vám však budou krásná zářivá díla a příjemně strávený čas. Přejeme vám hodně štěstí při tvorbě.

Více než 40.000 produktů Jsme přímým dovozcem Rádi Vám poradíme
nejširší nabídka na trhu 90% našeho sortimentu jsme tu pro Vás po-pá
12 kamenných prodejen Rychlost a spolehlivost Garance nejnižší ceny
stejné ceny jako na webu 9/10 objednávek posíláme do 24h dorovnáme lepší nabídku

 

Artikon 1996-2024 Cookies | Sunlight systems - tvorba e-shopů

Tato webová stránka používá cookies

Na těchto stránkách fungují cookies, které naše společnosti využívají. Jednotlivé typy cookies a jejich dobu zpracování naleznete popsané níže v tabulce. Zvolte prosím Vámi preferovanou variantu. Pokud byste nás potřebovali ohledně výkonu vašich práv v souvislosti se zpracováním cookies kontaktovat, obraťte se prosím na společnost, jejíž stránky procházíte, nebo na našeho Pověřence pro ochranu osobních údajů. Pokud si myslíte, že s osobními údaji nenakládáme, jak bychom měli, máte možnost podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů. Budeme však rádi, pokud se nejdříve obrátíte přímo na nás a budeme tak moct Váš požadavek obratem vyřešit.